Finały Wojewódzkie Turniejów Bezpieczeństwa w Ruchu Drogowym 2017 r. odbyły się w Zespole Szkół nr 3 w Nidzicy w dniach:

Szkoły podstawowe – 11 maja 2017r.

Szkoły gimnazjalne – 12 maja 2017r.

Wyniki finału wojewódzkiego zarówno dla szkół podstawowych jak i gimnazjalnych znajdują się na stronie http://word.olsztyn.pl/?strona=brd&dzial=wmtbrd

 

21 maja Gmina Kozłowo będzie gospodarzem uroczystości związanych z Powiatowymi Obchodami Dnia Strażaka.

Program uroczystości:

11.00 - przyjazd uczestników obchodów
11.30 - uroczysta msza święta w intencji strażaków w kościele pod wezwaniem św. Piotr i Pawła w Kozłowie, którą sprawować będzie ks. proboszcz Andrzej Chędoszko. Msza odbędzie się przy udziale orkiestry dętej z Rybna, pocztu sztandarowego i strażaków z gmin: Kozłowo, Janowo, Janowiec Kościelny i Nidzica.
12.30 - przemarsz uczestników uroczystości na plac osiedlowy
13.00 - akademia okolicznościowa: wystąpienia, wręczenia odznaczeń, podziękowań, awansów, koncert orkiestry dętej
14.15 - wspólny poczęstunek (grochówka, kiełbaska grillowana)

W dniu 13 maja 2017 roku Zarząd Powiatowy Ligi Obrony Kraju w Nidzicy przeprowadził pierwsze zawody strzeleckie o Puchar Starosty Nidzickiego. Zawody połączono z otwarciem strzelnicy w Kozłowie której dokonał Starosta Nidzicy Pan Grzegorz Napiwodzki wraz z Wójt Gminy Kozłowo Panią Ewą Krzyżewską.  

Wynik zawodów drużynowo o Puchar Starosty Nidzickiego:

                I miejsce – Urząd Gminy w Janowie

                II miejsce – Urząd Gminy w Janowcu Kościelnym

                III miejsce – Urząd Gminy w Kozłowie

                 IV miejsce – Urząd Miejski w Nidzicy

                 V miejsce – Starostwo Powiatowe w Nidzicy

Wynik zawodów indywidualnie o Puchar Wójta Gminy Kozłowo:

                 I miejsce – Iwona Tańska

                II miejsce – Marzena Szczepańska

 III miejsce – Zbigniew Szczepański

Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania „Brama Mazurskiej Krainy” zaprasza do aplikowania wniosków w ramach następujących przedsięwzięć:

4-22 maja 2017 r.

B. Podejmowanie działalności gospodarczej- START UP

B. Rozwijanie działalności gospodarczej

C. Tworzenie sieci w zakresie świadczenia usług turystycznych, krótkich łańcuchów żywnościowych, rynków zbytu produktów i usług lokalnych

D. Rozwój rynków zbytu produktów i usług lokalnych

F. Rozwój ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury

8 maja – 5 czerwca 2017 r.

B. Tworzenie i rozwój inkubatorów

22 maja – 5 czerwca 2017 r.

E. Zachowanie dziedzictwa lokalnego i renowacja zabytków

A. Wspieranie udziału społeczności lokalnej w realizacji LSR: Wzmocnienia kapitału społecznego: wsparcie działalności świetlic, klubów, inicjatyw społecznych, organizacji pozarządowych

A. Wspieranie udziału społeczności lokalnej w realizacji LSR: Zachowanie i ochrona środowiska oraz zapobieganie zmianom klimatycznym

G. Promowanie produktów lub usług lokalnych: Organizacja wydarzeń o zasięgu i znaczeniu regionalnym promujących obszar: atrakcje i produkty LGD, produkty przedsiębiorstw społecznych

G. Promowanie produktów lub usług lokalnych: Publikacje wydawnictw promocyjnych, mediów internetowych

Ogłoszenia oraz wszelkie niezbędne dokumenty i informacje znajdują się na stronie Stowarzyszenia: www.lgdbmk.pl w zakładce: PROW 2014-2020/ Nabory Wniosków

Przypominamy, że we wniosku o przyznanie pomocy należy wpisać numer identyfikacyjny nadany przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 grudnia 2003 o krajowym systemie ewidencji producentów rolnych, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności.

Formularz wniosku o wpis do ewidencji producentów obowiązujący od 18 lutego 2016.

http://www.arimr.gov.pl/dla-beneficjenta/wnioski/ewidencja-producentow.html

W związku z upływem z dniem 31 grudnia 2017 roku pierwszej kadencji Wojewódzkiej Komisji do Spraw Orzekania o Zdarzeniach Medycznych w Olsztynie, działając na podstawie art. 67e ust. 5 pkt 1 ustawy z dnia 6 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 186 ze zm.),

Wojewoda Warmińsko-Mazurski zwraca się z prośbą do samorządów zawodowych lekarzy, lekarzy dentystów, pielęgniarek i położnych, diagnostów laboratoryjnych, adwokatów, radców prawnych oraz organizacji społecznych działających na terenie województwa na rzecz praw pacjenta, o wskazanie kandydatów na członków Wojewódzkiej Komisji do Spraw Orzekania o Zdarzeniach Medycznych w Olsztynie, zwanej dalej Komisją, w celu powołania nowego składu. Kadencja Wojewódzkiej Komisji do Spraw Orzekania o Zdarzeniach Medycznych wynosi 6 lat.

Szczegóły są dostępne na stronie Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie

Mieszkańcy Powiatu Nidzickiego,

Informuję, że zwołuję XXXI Sesję Rady Powiatu w Nidzicy V kadencji w dniu 28 kwietnia 2017 r. o godz. 1200 w sali konferencyjnej nidzickiego Ratusza.

      Porządek obrad:

  1. Otwarcie sesji i przedstawienie porządku obrad.
  2. Złożenie ślubowania przez radnego.
  3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
  4. Sprawozdanie z działalności Zarządu i wykonania uchwał Rady.
  5. Interpelacje i zapytania radnych.
  6. Informacja na temat XL Finału Ogólnopolskiego Turnieju Bezpieczeństwa w Ruchu Drogowym.
  7. Ocena stanu bezpieczeństwa publicznego w Powiecie Nidzickim.
  8. Ocena bezpieczeństwa sanitarnego w Powiecie Nidzickim.
  9. Sprawozdanie z realizacji Programu współpracy Powiatu Nidzickiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie za 2016 rok.
  10. Podjęcie uchwał w sprawach:
    1. zmian w budżecie powiatu na rok 2017,
    2. udzielenia pomocy finansowej dla Gminy Nidzica,
    3. wyrażenia zgody na oddanie w najem pomieszczenia oraz przyległego placu, stanowiących własność Powiatu Nidzickiego, będących w trwałym zarządzie Centrum Kształcenia Praktycznego w Nidzicy,
    4. wyrażenia zgody na oddanie w najem pomieszczeń znajdujących się w budynku przy ul. Wyborskiej 12 stanowiącym własność Powiatu Nidzickiego, będącym w trwałym zarządzie Zespołu Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Nidzicy,
    5. wyrażenia zgody na oddanie w dzierżawę części boiska znajdującego się na nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Nidzickiego, będącej w trwałym zarządzie Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Nidzicy,
    6. utworzenia Technikum Obsługi Turystycznej w Zespole Szkół Rolniczych i Ogólnokształcących w Jagarzewie i nadania mu statutu,
    7. zmiany uchwały Nr XXIII/183/2012 Rady Powiatu w Nidzicy z dnia 21 grudnia 2012 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek opłaty za zajęcie pasa drogowego dróg powiatowych na terenie Powiatu Nidzickiego zarządzanych przez Powiatowy Zarząd Dróg w Nidzicy.
  11. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
  12. Wolne wnioski.

I. Rodzaj zadania i wysokość środków publicznych przeznaczonych na ich realizację:

Zadanie w zakresie działalności na rzecz organizacji pozarządowych i innych podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego: WYNIK KONKURSU

I. Rodzaj zadania i wysokość środków publicznych przeznaczonych na ich realizację:

             I. Nauka, szkolnictwo wyższe, edukacja, oświata i wychowanie: WYNIK KONKURSU

Mieszkańcy Powiatu Nidzickiego

Informuję, że zwołuję XXX Sesję Rady Powiatu w Nidzicy V kadencji w dniu 29 marca 2017 r. o godz. 1200 w sali konferencyjnej nidzickiego Ratusza.

      Porządek obrad:

  1. Otwarcie sesji i przedstawienie porządku obrad.
  2. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
  3. Sprawozdanie z działalności Zarządu i wykonania uchwał Rady.
  4. Interpelacje i zapytania radnych.
  5. Informacja o stanie utrzymania dróg powiatowych.
  6. Sprawozdanie z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Nidzicy.
  7. Ocena zasobów pomocy społecznej w Powiecie Nidzickim.
  8. Podjęcie uchwał w sprawach:
    1. zmian w budżecie powiatu na rok 2017,
    2. zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Powiatu Nidzickiego na lata 2017-2036,
    3. określenia zadań oraz zasad udzielania dofinansowania dla osób niepełnosprawnych w ramach rehabilitacji społecznej i zawodowej ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na rok 2017
    4. dostosowania sieci szkół ponadgimnazjalnych i specjalnych do nowego ustroju szkolnego, wprowadzonego ustawą – Prawo oświatowe oraz ustalenia sieci szkół ponadpodstawowych i specjalnych na okres od dnia 01 września 2017 r. do dnia 31 sierpnia 2019 r. na terenie Powiatu Nidzickiego.
  9. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
  10. Wolne wnioski.

Przewodnicząca Rady

/-/ Elżbieta Góralska

W związku z występującymi w ostatnich latach wyjątkowo niekorzystnymi warunkami pogodowymi, związanymi z obfitymi opadami, powodującymi zalewania i lokalne podtopienia oraz utrzymywaniem się wysokiego poziomu wód gruntowych, przypominam
i apeluję do wszystkich właścicieli, użytkowników i zarządców gruntów i nieruchomości, na których usytuowane są urządzenia melioracji wodnych szczegółowych oraz na które te urządzenia wywierają korzystny wpływ, o wykonywanie obowiązku konserwacji i bieżące utrzymanie tych urządzeń w stanie umożliwiającym przepływ wód.

Obowiązek utrzymywania we właściwym stanie urządzeń melioracji szczegółowych wynika wprost z art. 77 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2001r. – Prawo wodne (tekst jednolity Dz. U. z 2015r. poz. 469 z późn. zm.) i należy do zainteresowanych właścicieli i użytkowników gruntów na które te urządzenia wywierają korzystny wpływ. Do urządzeń melioracji wodnych szczegółowych zalicza się rowy melioracyjne o szerokości dna przy ujściu mniejszej niż 1,5 m wraz z budowlami związanymi z nimi funkcjonalnie (np. przepusty, zastawki), drenowania, rurociągi o średnicy mniejszej niż 60cm oraz ziemne stawy rybne.

Na zakres robót związanych z utrzymaniem rowów i drenowania składa się głównie:

  • wykaszanie roślinności ze skarp i dna rowu;
  • niszczenie zbędnej roślinności (w tym wycinka drzew i krzewów po uzyskaniu zgody odpowiedniego organu);
  • wybieranie namułu z dna, usuwanie zatorów i przetamowań;
  • naprawa uszkodzonych skarp i dna;
  • ochrona rowów przed pasącymi się zwierzętami;
  • odmulanie studzienek drenarskich i ich naprawa;
  • odmulanie przepustów i ich naprawa;
  • oczyszczanie i bieżąca naprawa wylotów;
  • udrożnienie lub naprawa drenażu.

Ważnym jest, aby konserwacja urządzeń melioracyjnych była dokonywana na całej długości.

Konserwacja odcinka rowu melioracyjnego położonego wyżej nie spowoduje spływu wód w sytuacji, gdy dolny odcinek nie będzie zapewniał odpływu. Szczególnie istotnym jest zapewnienie właściwego utrzymania końcowych odcinków rowów i rurociągów drenarskich.

 

W myśl art. 77 ust 2 cytowanej ustawy prawo wodne „jeżeli obowiązek, o którym mowa w ust. 1, nie jest wykonywany, organ właściwy do wydania pozwolenia wodnoprawnego (Starosta) ustala, w drodze decyzji, proporcjonalnie do odnoszonych korzyści przez właścicieli gruntu, szczegółowe zakresy i terminy jego wykonania”.

 

Stwierdzenie niewykonywania konserwacji może być podstawą do wszczęcia postępowania egzekucyjnego, stosownie do ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (tekst jednolity Dz.U. z 2015r., poz. 599), poprzez nałożenie grzywny, w celu przymuszenia do wykonania obowiązku lub podjęcie decyzji o zastępczym wykonaniu obowiązku na koszt zobowiązanego.

Ponadto brak konserwacji urządzeń melioracyjnych może być również podstawą do cofnięcia dopłat bezpośrednich ze środków Unii Europejskiej. Może też być podstawą do roszczeń odszkodowawczych ze strony osób dotkniętych szkodami spowodowanymi niewłaściwym utrzymaniem urządzeń melioracyjnych.

Grzegorz Napiwodzki

Starosta Nidzicki