Profil zaufany i kilka minut - to wszystko czego potrzeba, by zarejestrować narodziny dziecka online. Nowa usługa ruszyła 1 czerwca 2018 r. Rodzicu, już nie musisz spieszyć się do urzędu. Wszystko czego potrzebujesz to Profil Zaufany i kilka minut.

Na zarejestrowanie narodzin dziecka rodzice mają 21 dni od dnia wystawienia karty urodzenia. Do tej pory mieli tylko jedną opcję – wizyta w urzędzie. Od 1 czerwca mają wybór – pędzić do urzędu czy spędzić ten czas z nowym członkiem rodziny.

Zdążysz w trakcie drzemki

Prościej, szybciej i wygodniej – to najkrótszy opis uruchomionej usługi. Jak z niej skorzystać? Cały proces to 5 prostych kroków.

WAŻNE: rodzic, który będzie rejestrował narodziny (może to być zarówno mama, jak i tata) musi mieć aktualny Profil Zaufany. Jeśli go nie masz, sprawdź jak to zmienić.

Co dalej? Wejdź na stronę www.obywatel.gov.pl i tam wybierz usługę, z której chcesz skorzystać. Po zalogowaniu, system poprosi Cię o potwierdzenie, że jesteś matką/ojcem dziecka. Następnie – o zweryfikowanie Twoich danych.

Jak tylko to zrobisz, przejdziesz do zarejestrowania narodzin potomka. To czego potrzebujesz na tym etapie to m.in. nazwa szpitala, w którym dziecko przyszło na świat oraz imię dziecka. Dobrze, by było uzgodnione przez oboje rodziców ;-) Ustal także numer Twojego aktu małżeństwa lub urodzenia (jeśli nie jesteś w związku małżeńskim) - to znacznie ułatwi weryfikację Twoich danych w Urzędzie Stanu Cywilnego. Kilka kliknięć i gotowe.

Kolejny krok to wybór adresu, pod którym chcesz zameldować dziecko oraz sposobu odebrania dokumentów. Do wyboru masz skrzynkę na ePUAP, odbiór osobisty lub przesyłkę tradycyjną pocztą. Ostatni krok to podgląd wniosku i podpis (Profilem Zaufanym).

Gotowe! Wszystko powinno potrwać krócej, niż poobiednia drzemka malucha. 

Rejestracja w 5 krokach

Tak to wygląda w skrócie:

Krok 1: oświadczasz, że jesteś matką/ojcem dziecka

Krok 2: sprawdzasz poprawność swoich danych, wprowadzasz dane drugiego rodzica

Krok 3: wpisujesz dane dziecka

Krok 4: wybierasz adres zameldowania dziecka i sposób, w który chcesz odebrać dokumenty (elektronicznie - skrzynka na ePUAP, osobiście, pocztą tradycyjną)

Krok 5: podgląd wniosku i… podpis (Profilem Zaufanym).

Odpis aktu urodzenia, w zależności od wybranej przez Ciebie opcji, zostanie przesłany w wersji papierowej lub elektronicznej. Razem z nim otrzymasz powiadomienie o nadanym numerze PESEL oraz zaświadczenie o zameldowaniu.

To nie koniec zmian

To nie jedyne zmiany, które wkrótce zaczną obowiązywać, a które dotyczą rodziców. W funkcjonujących dotychczas przepisach i rejestrach publicznych brakuje mechanizmów jednoznacznie łączących dziecko z rodzicami (tzw. parentyzacja). Gromadzone w aktach imiona, nazwiska i nazwiska rodowe rodziców nie zawsze jednoznacznie ich wskazują. Utrudnia to nie tylko prowadzenie rozmaitych statystyk publicznych, ale też np. realizację programów pomocowych państwa, takich jak Rodzina 500 plus.

Dlatego Ministerstwo Cyfryzacji przygotowało też takie zmiany:

  • jednoznaczne powiązanie danych rodziców i dzieci w rejestrze PESEL ( parentyzacja):

Numery PESEL rodziców pojawią się w danych gromadzonych przy akcie urodzenia dziecka oraz w rejestrze PESEL. Planowane wejście w życie - od 1 grudnia 2018 r.,

  • szybsze poprawianie niezgodnych z prawdą informacji zgromadzonych w rejestrze PESEL:

Organy korzystające z dostępu do rejestru PESEL będą mogły zgłaszać niezgodność bezpośrednio do właściwego kierownika Urzędu Stanu Cywilnego za pomocą dedykowanej do tego e-usługi. Planowane wejście w życie - 1 maja 2019 r.

 

Wydział Komunikacji

Ministerstwo Cyfryzacji

Nidzica, dnia 4 czerwca 2018 r.
G.6840.8.2017
 
Informuję, że w dniu 4 czerwca 2018 r. na tablicy ogłoszeń Starostwa Powiatowego w Nidzicy przy ul. Traugutta 23, zostało  wywieszone ogłoszenie, a na stronach internetowych Starostwa Powiatowego w Nidzicy zostało opublikowane ogłoszenie,  o I przetargu ustnym nieograniczonym na sprzedaż nieruchomości Skarbu Państwa położonej w obrębie Szemplino Czarne, oznaczonej numerem działki 58 o pow. 0,1284 ha.
 
 
Starosta Nidzicki
Grzegorz Napiwodzki
 
 

Spotkania autorskie z Marcinem Pałaszem odbędą się w bibliotekach w Łynie, Kozłowie, Janowie i Janowcu Kościelnym. Na wszystkich spotkaniach można będzie zakupić książki pisarza i otrzymać dedykację. Szczegóły na załączonym plakacie.

Organizatorem spotkań jest Miejsko Gminna Bibliotek Publiczna w Nidzicy.

Marcin Pałasz - Autor książek i słuchowisk dla dzieci. Mieszka i pracuje we Wrocławiu. Członek Polskiej Sekcji IBBY.

Nominowany do nagrody w konkursie Książka Roku 2004 Polskiej Sekcji IBBY za książkę "Straszyć nie jest łatwo". Laureat wyróżnienia w konkursie na literacką nagrodę im. Kornela Makuszyńskiego w roku 2007 za książkę "Wakacje w wielkim mieście". W 2008 r. otrzymał nominację do nagrody literackiej im. Kornela Makuszyńskiego za książkę "Licencja na zakochanie". Książka "Wszystko zaczyna się od marzeń" została wyróżniona w Ogólnopolskim Konkursie Literackim im. Kornela Makuszyńskiego w 2009 r. Książka "Sposób na Elfa" otrzymała wyróżnienie w konkursie literackim IBBY Książka Roku 2012, natomiast w 2013 otrzymała Nagrodę Literacką im. Kornela Makuszyńskiego.

www.marcinpalasz.pl

Harmonogram spotkań

dyplomy

W dniu 23 maja 2017r. w Olsztynie odbyło się FORUM SAMORZĄDOWE WARMII I MAZUR „ZŁOTE RUNO”, w którym na zaproszenie Marszałka Województwa Warmińsko-Mazurskiego Pana Gustawa Marka Brzezina uczestniczył Starosta Nidzicki Pan Grzegorz Napiwodzki.

Podczas obrad FORUM miało miejsce doniosłe wydarzenie – Pan Grzegorz Napiwodzki Starosta Nidzicki z wielką atencją i wzruszeniem miał zaszczyt odebrać wyróżnienia w formie Dyplomów dla Powiatu Nidzickiego.

Pierwsze wyróżnienie w formie Dyplomu - za zajęcie II MIEJSCA w kategorii WYDATKÓW OGÓLNYCH NA 1 MIESZKAŃCA dla Powiatu Nidzickiego razem z Gminą Janowiec Kościelny, Gminą Janowo, Gminą Kozłowo oraz Miastem i Gminą Nidzica.

Drugie wyróżnienie w formie Dyplomu -   za zajęcie II MIEJSCA w kategorii WYDATKÓW MAJĄTKOWYCH NA 1 MIESZKAŃCA dla Powiatu Nidzickiego razem z Gminą Janowiec Kościelny, Gminą Janowo, Gminą Kozłowo oraz Miastem i Gminą Nidzica.

Jesteśmy dumni z przyznanych wyróżnień, a Miastu i Gminie Nidzica, Gminie Janowiec Kościelny, Gminie Janowo i Gminie Kozłowo serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych równie wymiernych sukcesów.

 

 

 

W dniu 13 maja 2017 roku Zarząd Powiatowy Ligi Obrony Kraju w Nidzicy przeprowadził pierwsze zawody strzeleckie o Puchar Starosty Nidzickiego. Zawody połączono z otwarciem strzelnicy w Kozłowie której dokonał Starosta Nidzicy Pan Grzegorz Napiwodzki wraz z Wójt Gminy Kozłowo Panią Ewą Krzyżewską.  

Wynik zawodów drużynowo o Puchar Starosty Nidzickiego:

                I miejsce – Urząd Gminy w Janowie

                II miejsce – Urząd Gminy w Janowcu Kościelnym

                III miejsce – Urząd Gminy w Kozłowie

                 IV miejsce – Urząd Miejski w Nidzicy

                 V miejsce – Starostwo Powiatowe w Nidzicy

Wynik zawodów indywidualnie o Puchar Wójta Gminy Kozłowo:

                 I miejsce – Iwona Tańska

                II miejsce – Marzena Szczepańska

 III miejsce – Zbigniew Szczepański

Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania „Brama Mazurskiej Krainy” zaprasza do aplikowania wniosków w ramach następujących przedsięwzięć:

4-22 maja 2017 r.

B. Podejmowanie działalności gospodarczej- START UP

B. Rozwijanie działalności gospodarczej

C. Tworzenie sieci w zakresie świadczenia usług turystycznych, krótkich łańcuchów żywnościowych, rynków zbytu produktów i usług lokalnych

D. Rozwój rynków zbytu produktów i usług lokalnych

F. Rozwój ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury

8 maja – 5 czerwca 2017 r.

B. Tworzenie i rozwój inkubatorów

22 maja – 5 czerwca 2017 r.

E. Zachowanie dziedzictwa lokalnego i renowacja zabytków

A. Wspieranie udziału społeczności lokalnej w realizacji LSR: Wzmocnienia kapitału społecznego: wsparcie działalności świetlic, klubów, inicjatyw społecznych, organizacji pozarządowych

A. Wspieranie udziału społeczności lokalnej w realizacji LSR: Zachowanie i ochrona środowiska oraz zapobieganie zmianom klimatycznym

G. Promowanie produktów lub usług lokalnych: Organizacja wydarzeń o zasięgu i znaczeniu regionalnym promujących obszar: atrakcje i produkty LGD, produkty przedsiębiorstw społecznych

G. Promowanie produktów lub usług lokalnych: Publikacje wydawnictw promocyjnych, mediów internetowych

Ogłoszenia oraz wszelkie niezbędne dokumenty i informacje znajdują się na stronie Stowarzyszenia: www.lgdbmk.pl w zakładce: PROW 2014-2020/ Nabory Wniosków

Przypominamy, że we wniosku o przyznanie pomocy należy wpisać numer identyfikacyjny nadany przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 grudnia 2003 o krajowym systemie ewidencji producentów rolnych, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności.

Formularz wniosku o wpis do ewidencji producentów obowiązujący od 18 lutego 2016.

http://www.arimr.gov.pl/dla-beneficjenta/wnioski/ewidencja-producentow.html

W związku z upływem z dniem 31 grudnia 2017 roku pierwszej kadencji Wojewódzkiej Komisji do Spraw Orzekania o Zdarzeniach Medycznych w Olsztynie, działając na podstawie art. 67e ust. 5 pkt 1 ustawy z dnia 6 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 186 ze zm.),

Wojewoda Warmińsko-Mazurski zwraca się z prośbą do samorządów zawodowych lekarzy, lekarzy dentystów, pielęgniarek i położnych, diagnostów laboratoryjnych, adwokatów, radców prawnych oraz organizacji społecznych działających na terenie województwa na rzecz praw pacjenta, o wskazanie kandydatów na członków Wojewódzkiej Komisji do Spraw Orzekania o Zdarzeniach Medycznych w Olsztynie, zwanej dalej Komisją, w celu powołania nowego składu. Kadencja Wojewódzkiej Komisji do Spraw Orzekania o Zdarzeniach Medycznych wynosi 6 lat.

Szczegóły są dostępne na stronie Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie

Mieszkańcy Powiatu Nidzickiego,

Informuję, że zwołuję XXXI Sesję Rady Powiatu w Nidzicy V kadencji w dniu 28 kwietnia 2017 r. o godz. 1200 w sali konferencyjnej nidzickiego Ratusza.

      Porządek obrad:

  1. Otwarcie sesji i przedstawienie porządku obrad.
  2. Złożenie ślubowania przez radnego.
  3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
  4. Sprawozdanie z działalności Zarządu i wykonania uchwał Rady.
  5. Interpelacje i zapytania radnych.
  6. Informacja na temat XL Finału Ogólnopolskiego Turnieju Bezpieczeństwa w Ruchu Drogowym.
  7. Ocena stanu bezpieczeństwa publicznego w Powiecie Nidzickim.
  8. Ocena bezpieczeństwa sanitarnego w Powiecie Nidzickim.
  9. Sprawozdanie z realizacji Programu współpracy Powiatu Nidzickiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie za 2016 rok.
  10. Podjęcie uchwał w sprawach:
    1. zmian w budżecie powiatu na rok 2017,
    2. udzielenia pomocy finansowej dla Gminy Nidzica,
    3. wyrażenia zgody na oddanie w najem pomieszczenia oraz przyległego placu, stanowiących własność Powiatu Nidzickiego, będących w trwałym zarządzie Centrum Kształcenia Praktycznego w Nidzicy,
    4. wyrażenia zgody na oddanie w najem pomieszczeń znajdujących się w budynku przy ul. Wyborskiej 12 stanowiącym własność Powiatu Nidzickiego, będącym w trwałym zarządzie Zespołu Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Nidzicy,
    5. wyrażenia zgody na oddanie w dzierżawę części boiska znajdującego się na nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Nidzickiego, będącej w trwałym zarządzie Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Nidzicy,
    6. utworzenia Technikum Obsługi Turystycznej w Zespole Szkół Rolniczych i Ogólnokształcących w Jagarzewie i nadania mu statutu,
    7. zmiany uchwały Nr XXIII/183/2012 Rady Powiatu w Nidzicy z dnia 21 grudnia 2012 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek opłaty za zajęcie pasa drogowego dróg powiatowych na terenie Powiatu Nidzickiego zarządzanych przez Powiatowy Zarząd Dróg w Nidzicy.
  11. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
  12. Wolne wnioski.

I. Rodzaj zadania i wysokość środków publicznych przeznaczonych na ich realizację:

Zadanie w zakresie działalności na rzecz organizacji pozarządowych i innych podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego: WYNIK KONKURSU